Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 10 december 2015

Lucka 10, Meconopsis baileyi 'Hensol Violet'


Välkommen till Torvans adventskalender!


En hårig skönhet!


Detta är en av mina fröplantor från bergvallmon, Meconopsis baileyi 'Hensol Violet'




Hårig, ljuvlig och lättsådd. Det gäller bara att få tillgång till någorlunda färska frön. Fröna är varmgroende och de kräver ljus. 




Mina bergvallmoplantor växer i blötbäddarna i trädgården. De står i halvskuggigt till helt skuggigt läge och de får mycket näring och har god tillgång på fukt. 


Sommar, sommar, sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar