Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 8 januari 2012

Växtstöd, portaler, väggspaljéer, krukor i plåt

Idag har jag börjat att fundera över vad jag ska ta hem till Torvan Trädgård till våren vad gäller växtstöd och annat kul och nödvändigt för växter och trädgård. Om du vill vara säker på att just det du vill ha finns här på Torvan till våren, skriv en beställning! Mejla mig så får du prisuppgifter på det du är intresserad av.

På bilderna nedan finns en del av Kullagårdens, Per Johannessons smide.

pia@torvan.nu

http://www.kullagarden.net/      En länk till Kullagården. Här kan du hitta ännu mer att välja bland.     

Torvans skylt i rostig plåt som Per Johannesson har gjort.

 Planteringsring i rostig plåt. Här är min lilla myr alldeles nyplanterad.


Fågelbadet på ben med ett flytljus som verkar ha slocknat.


Rosstöd, clematisstorn och pionstöd gjorda i järn som rostar och får en fantastisk patina som passar till våra växter.





 Ett rejält eldfat att värma sig vid.


En ursnygg portal med grind i fantastisk kvalitet. Portalen finns utan grind också. Tänk bort snön och föreställ er istället en klätterros och klematis som klättrar i bågen.




Lyktstolpe i fyrkantsjärn. Ska minsann inte bara lysa under vinterkvällar!


Stor järnkruka som rostar elegant!

Ni förstår att jag har lite svårt att välja, eller hur!

2 kommentarer:

  1. Hej
    Vad kostar ett rostigt runt växtstöd ca 170 cm högt som på bilden
    https://www.google.se/search?gs_rn=16&gs_ri=psy-ab&tok=XTv0wUxvzojbOQ3--aCa_g&suggest=p&cp=7&gs_id=q&xhr=t&q=v%C3%A4xtst%C3%B6d+i+rost&safe=off&bav=on.2,or.&bvm=bv.47534661,d.bGE&biw=1680&bih=916&wrapid=tljp1370955734027012&um=1&ie=UTF-8&hl=sv&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=3x-3Uej8Cuq04ATkvYCoDQ#facrc=_&imgrc=xrJD8juu5KtbRM%3A%3BYPKpxcKp7n3k4M%3Bhttp%253A%252F%252F2.bp.blogspot.com%252F-DcZNETsphgs%252FTwni-fi9Q-I%252FAAAAAAAAArs%252FPDQRP9xl9ls%252Fs1600%252FDSC06311.JPG%3Bhttp%253A%252F%252Ftorvans.blogspot.com%252F2012%252F01%252Fvaxtstod-portaler-vaggspaljeer-krukor-i.html%3B1600%3B1200

    SvaraRadera
  2. Rosstöd 170cm högt kostar 340:-

    SvaraRadera