Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 5 januari 2012

Snö

Nej, det snöar! Stora flingor faller och trädgården är snart inbäddad i ett vitt täcke. Inte alls vad jag önskade! Jag vill ha en sådan där engelsk vinter, en mild utan snö.


Det här är inget jag längtar efter minsann. Så här såg det ut på vår altan förra året. Ska det bli så här i år igen?

Innan jag slängde förra årets pepparkakshus ställde jag ut det i snön på altanen och fotograferade. Skydd för växterna och detta foto, var nog det enda bra med snön.
Inga jordsäckar har släpats in i huset idag. Däremot har jag suttit med växtlistor och funderat över vad mer jag ska beställa till trädgården och årets försäljning. Det finns så mycket kul! Och jag beställer alltid mycket mer än jag borde. Tre nya Epimedium, sockblommor, prickade jag för precis innan jag började skriva här på bloggen.

Håll tummarna för tö!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar