Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 6 januari 2012

Trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar

Idag har jag suttit precis hela dagen med Sällskapet Trädgårdsamatörernas växtbeställningar. Vi säljer ju alltid växter i vår monter under trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar. Vi är tre stycken som tillsammans bestämmer och det är inte alltid vi tycker lika, eller hittar det vi vill sälja, så det är alltid ett tidskrävande arbete. Det är en väldigt trevligt sysselsättning även om det kan vara frustrerande att upptäcka att det där vi slutligen bestämt oss för, är slut.

Jag tänker absolut inte avslöja hur vi tänker i år och inte vad vi hittills har fått tag på. Kom till trädgårdsmässan och titta och framför allt, handla av oss! Det vi tjänar på växterna går naturligtvis tillbaka till medlemmarna exempelvis i form av spännande föreläsare.

Trädgårdsmässan i år äger rum 12-15 april. Temat i år är: Nya oväntade kombinationer och inspirerande kollisioner!

Det är ju ganska lång tid tills vi är inne i april men, det går fort. Vi är snart där!


Adonis vernalis


Crocus tommasiniana 'Ruby Giant'

Dröm om våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar