Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 11 januari 2012

Övervintring i kruka


Jag har ganska många Ramonda myconi i kruka för övervintring. Jag har lagt ner krukornas ena sida på marken och hoppas att detta ska räcka för att plantorna ska klara sig i denna blöta väderlek.

Många växter avskyr detta blöta, kalla. Is i krukorna som omväxlande smälter och fryser igen är förödande. Jag hoppas verkligen att jag inte måste ångra att jag inte vill ha snö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar