Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 28 januari 2012

Vårens lilla första


Jag suttit en stund och tittat på förra årets foton och när jag såg bilder på gullvivor insåg jag plötsligt att jag grävt bort mina. Under björken där jag hade massor av dem, har jag grävt. Det behövdes förnyas i det partiet och när man har ett lite större projekt på gång så är det svårt att orka med att göra allt det man borde. Jag brukar känna att om jag ska bli klar någon gång så måste jag offra en del. Nu har jag offrat gullvivorna. En januaridag som denna, känns det sorgligt. Om man översätter Primula veris till svenska så blir det vårens lilla första och tanken på att jag har tagit bort vårens första blomma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar