Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 25 januari 2012

Längtan efter grönt!

Det är vitt överallt! Vi har inte mer än 10 cm snö men den ligger överallt. Till och med träden är vita. Jag längtar efter grönt! Här kommer några bilder med vackra blad.

Matteuccia struthiopteris, strutbräken

Sanquinaria canadense, blodört, en perenn med fantastiska blommor men bladverket är faktiskt underbart det med.

Inomhus har vi massor av blommande växter just nu. Tre sorters Amaryllisar i blom och många starkt doftande hyacinter i en läcker mörkblå färg. Det är väldigt trevligt med dessa blommor men jag längtar i alla fall!

Brunnera macrophylla 'Jack Frost', kaukasisk förgätmigej

Dioscorea balcanica, jamssläkting

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar