Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 8 januari 2012

Nu ska julen ut!


Nu ska julen ut! En enda dag kvar innan vardagen gör sitt intåg. Det är både sorgligt och ganska skönt. Vardagsrutiner och lite mer sunt leverne ger också påfyllning av energi.

Vi kommer behålla adventsljusstakarna och stjärnan i vardagsrummet men det andra ska vi städa bort imorgon. Det blir så mörkt när julljusen försvinner och vi vill gärna hålla kvar ljuset en liten stund till.

Många amaryllisar har vi som blommar. Bara två sorter men många plantor. Vi har två favoriter bland amaryllisarna, Benfica, den mörkast röda av dem alla och Alfresco, den dubbla vita som är lägre än de flesta och som jag alltid offrar några stjälkar av att ha i blåbärsriset på köksbordet. Amaryllis i blom kommer vi att ha flera veckor till att glädjas åt eftersom flera står i knopp.


Sedan tänker jag köpa krokus och pärlhyacinter och vips blir det vår. Åtminstone inomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar