Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 23 januari 2012

Dagens ros


Idag måste man nog skotta här i Tullinge. Det har kommit ca: 10 cm snö och egentligen är det väldigt vackert och många vill säkert plocka fram skidorna. Själv avskyr jag, som jag tidigare sagt, snö och stannar inne så mycket jag kan under snöperioden. Men om det blir mer så måste jag i alla fall ut i trädgården och skaka av snön från buskars och träds grenar. Jag vill ju inte att de ska knäckas i onödan.

Eftersom det är måndag och vinter ute, får ni en ros av mig.

Den kommer från Karnelunds i Gislöv på Österlen. Karnelunds är ett fantastiskt övernattningsställe med två mycket trevliga ägare, Jan och Peter, som tar väl hand om en. Där finns jättefina rum och otroligt god mat. För er som har sett Helge Lundströms trädgård, kan jag berätta att Karnelunds ligger tvärs över vägen.

http://www.karnelund.se


Trädgården på Karnelunds är ritad av Helge Lundströms dotter Emma Karp Lundström.


Trädet till höger är en platan.


                                                              Ha en trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar