Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 7 mars 2013

Takkrona

 
Igår skrev jag lite kryptiskt om att det skulle komma något nytt och spännande från Kullagårdens smide lagom till mässan. Jag visade då pionstödet som står nedstucket i snön. Självklart kommer pionstödet att säljas i vår mässmonter i år också. Priset kommer att vara 250:- och om man väljer att köpa 5 stycken så får man dem för 1100:-
 
Här kommer nu bilder på Kullagårdens nyhet för året!
Kullagårdens praktiska pionstöd har utvecklats vidare och kan nu fås som stilren takkrona.  Den kan användas både inomhus och utomhus. Jag skulle kunna tänka mig att hänga den i ett träd men självklart också i ett växthus eller ett uterum. Jag tror att den skulle vara jättesnygg inomhus också. Tänk att dekorera den med blommor, grönska, ljusslingor eller andra prydnader! Man skulle få en takkrona  som ingen annan har!
Priset på mässan kommer att vara 340:-, med extra krok 360:- och kronan kan ni köpa i Torvans och Kullagårdens monter A 36:20.

 
Här är en närbild på upphängningsanordningen.


 

5 kommentarer:

  1. Ja Maya, jag ska både göra en idébalkong till balkongutställningen och har också delad försäljningsmonter med Kullagården. Försäljningsmontern
    A 36:20 kommer att ligga nära balkongutställningen, och jag kommer att sälja mest växter medan Kullagården kommer att sälja växtstöd och annat smide. Välkommen Maya!

    SvaraRadera
  2. Häftigt Pia! Du kan reservera en för mig, det måste jag ha!

    SvaraRadera