Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 1 juni 2012

Ny leverans av växtstöd!

Nu på tisdag den 5 juni får jag ny leverans av växtstöd från Kullagården. Lagret behöver fyllas på. Nu är det många som upptäcker att rosen behöver stöttas och att klematisen har blivit mycket större sedan förra året.

Marschalltorn, lyktstolpar, fågelbadsställningar, blommor i järn, många kul saker finns att välja mellan. Lite av de där prylarna finns kvar men inte så många precis. En lyktstolpe vet jag står där uppe och ett eller två marschalltorn... Det är jättebra att du kommer, Pelle!

Pionstöden, som vi hade på trädgårdsmässan i Älvsjö, finns det faktiskt fortfarande några av och lite av de andra växtstöden också.

Tulipa 'Marilyn'

Idag regnar det äntligen! Det har varit så enormt torrt och dammigt så det är väldigt bra att det fylls på med fukt därute. Men det är väl konstigt, aldrig är man nöjd! Nu är jag orolig för att tulpanerna där ute ska lägga sig ner av regnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar