Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 29 maj 2012

Det dammar!

Allt där ute är täckt med ett gult damm! Bilen är gul och det brukar den inte vara, alla fönsterbrädor är gula och inte svarta och det känns verkligen nödvändigt med en rejäl fönsterputs. Men än är det ingen idé att putsa för tallarna har inte dammat klart än. Det finns mycket tall här uppe på grusåsen och den här tiden på året uppskattar jag dem inte så mycket. Annars älskar jag dem trots alla barr och kottar som som de fäller. En tall som badar i kvällssol är mycket vacker.

Jag önskar att den lilla tallen till höger hade varit min!


Jag väntar på regn som kan skölja bort en del av allt det gula och faktiskt så har temperaturen fallit och igår var det mulet och det kändes som om regnet hängde i luften. Det hade varit så bra om det hade kommit en rejäl skur. Det skulle verkligen behövas för växternas skull också, de behöver en rejäl rotblöta för det är torrt, torrt!


Den lilla lönnen, Acer palmatum 'Katsura', är i alla fall min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar