Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 9 maj 2012

Nynäshamn är ett trevligt ställe!

Igår var jag i Nynäshamn och berättade om min trädgård för STA:arna. Jag hade väldigt trevligt, jag blev så väldigt väl emottagen och välkomnad. Ett extra tack till Monica som hjälpte mig att trycka fram mina bilder!

Dessutom vann jag pinsamt mycket på mina 4 lotter som jag hade tagit. På fyra lotter blev det tre vinster och dessutom vann jag på min ankomstbiljett. Varje deltagare på mötet fick en liten lott och den vann jag också på. Helt otroligt! Någon sa att jag borde stanna på en mack och köpa en trisslott på hemvägen. Himla dumt att jag inte gjorde det! Det var min dag igår!

Här kommer en ros till er som var med på mötet, en favoritros, Rosa 'Sweet Pretty'. Hon har ögonfransar!


Idag har det regnat och det är jag tacksam för! Det är torrt! Mannen beklagade sig när han skulle gå ut med hunden men jag tyckte inte synd alls. Jättebra att det regnar, sa jag. Hm, sa mannen.

Kommunen håller på att fixa avloppet. Det har växt in rötter i rören och nu måste det åtgärdas. När jag fick höra att det skulle fixas med avloppet såg jag framför mig hur hela trädgården skulle grävas upp och förstöras. VILKEN ångest! Men de sköter sig fint, kommunpojkarna! De håller sig snällt utmed gatan och gräver. Och vi i området är tacksamma! Det är inte roligt när det blir stopp i de där rören! Ingen sån gödsel till växterna tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar