Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 13 maj 2012

Efter regn kommer solsken!

När jag gick ut igår, på förmiddagen, duggregnade det men det slutade att regna och sedan kom det bara småskurar till och från. Inga stora mängder kom det heller, det var helt ok att vara ute.

Magnolia stellata 'Rosea King' blommar. Det finns fortfarande ett rosa skimmer i blommorna men det är när den står i knopp som den är riktigt rosa.




Tyvärr så har nog en hel del kronblad ramlat efter hällregnet som startade precis när jag gick in, igår eftermiddag. Det regnade ordentligt hela eftermiddagen och kvällen och nu är det faktiskt ordentligt genomvattnat i trädgården. Det är ganska ovanligt att det är så blött i maj. Vi brukar ha torka under våren här på östkusten.



Vitsippsrutan, Isopyrum thalictroides, är söt! Den sprider sig ganska snabbt med ett finmaskigt rotsystem. Det blir mycket av den och det gör verkligen ingenting!

Idag ska jag fortsätta gödslingen för jag är fortfarande inte färdig med den. Synd, det hade varit perfekt om det hade varit klart innan allt det där regnet kom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar