Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 16 maj 2012

Leverans av växtstöd från Kullagården


Nästa vecka kommer Torvan att vara öppen under fredagen, alltså fredagen den 25 maj. Den dagen kommer det att vara öppet kl.15-19. Under lördagen är det stängt eftersom det är växtmarknad i Bergianska Trädgården för Sällskapet Trädgårdsamatörerna, men på söndagen den 27:e är det öppet igen kl. 11-15 som det brukar vara på söndagar. På det viset har ni som har beställt grejer i alla fall två dagar på er att hämta era beställningar av grejer från Kullagården.

Tulipa 'Exotic Emperor' har slagit ut och de är underbara!

Den här helgen, Kristi Himmelfärdshelgen, kommer det att vara helt stängt på Torvan eftersom jag åker på trädgårdsresa till Danmark. Jag ska titta på många trädgårdar och säkert handla en hel del. Det ska bli väldigt trevligt att få påfyllning av trädgårdsinspiration. Under tiden stannar mannen hemma och vattnar men Torvan kommer som sagt att vara stängd.

Välkomna till Torvan igen nästa fredag och söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar