Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 3 maj 2012

Hur tänkte jag då?

Det händer mycket i trädgården på kort tid nu. Idag såg jag att Sanguinaria canadensis 'Multiplex', blodörten, håller på att slå ut. Jag bara undrar hur jag tänkte när jag planterade dem. De sitter mitt bland en massa tulpaner och syns knappt. Måtte jag komma ihåg att flytta på dem i höst!

Trillium albidum håller också på att slå ut. Men det är inte bara blomman jag njuter av. Bladen är också fantastiska.

I växthuset har en av de Nomocharis, fjärilsliljor,som jag sålde under trädgårdsmässan i Älvsjö, slagit ut. Fjärilsliljorna är underbara!



En helt vanlig Helleborus orientale, julros, som solar sig i kvällsdiset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar