Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 2 juni 2012

Juni och sommar?

Idag var det bistert att vara ute i fyra timmar minsann. Jag var blöt inpå bara skinnet redan efter en halvtimme, trots regnställ. Jag var frusen också faktiskt. Idag har det inte varit ett stilla sommarregn precis. Det har hällt ner och det har blåst otroligt mycket och för att göra det hela ännu värre så har det inte varit mer än 4 grader varmt. Det får man ändå kalla för extremväder så här den 2 juni. Nåja, Torvan skulle vara öppen och skam den som ger sig. Efter ungefär två timmar gick jag in och bytte regnjackan mot flieströja och vinterjacka, dessutom spolade jag händerna i varmvatten. Jag stängde Torvan en halvtimme för tidigt. Klockan var halv 3 när jag gick in men det kom ingen den där sista halvtimmen så det gjorde ingenting. Nu hoppas jag verkligen att vädret ska vara bättre imorgon för då är Torvan öppen igen.

Syrenerna blommar och här kommer en bild på dem i solsken. Det har vi gjort oss förtjänta av idag!

Syringa 'Beauty of Moscow'

Syringa 'Maidens Blush'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar