Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 22 juni 2011

Trädgårdsträff med STA

Tack för en väldigt trevlig kväll! Vi hade en otrolig tur med vädret! När klockan närmade sig 17 så började det regna och det var inget vanligt regn! Det hällde ner, bokstavligt! Strax efter kl. 18 när alla hade kommit och vi satt och fikade så hade det slutat att regna och det kom inget mer regn. Solen tittade fram och det blev så trevligt att vandra runt i trädgården.


Det är nog bland det absolut roligaste jag vet, att visa trädgården! Särskilt som idag när jag känner att de som följer med runt, är intresserade på riktigt.


Jag glömde att visa ramonda myconi, som blommar på ganska många ställen i mina torvblock. Men det är omöjligt att titta på allt. Förresten, ni kanske såg dem även om jag inte pekade.


Och spaljén på garageväggen som jag skulle visa för någon!


Men korstörneträdet, Gleditsia triacanthos 'Sunburst' tittade vi på.

Tack än en gång, för en trevlig kväll! Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar