Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 19 juni 2011

Regn hela dagen

Idag har det verkligen regnat ordentligt! Jag har varit ute, helt snabbt, för att sälja några rosstöd och växter och för att skaka av pionen 'Raspberry Sundae' som mycket riktigt låg ner.

Jag trodde inte att någon skulle komma förbi idag och satt inomhus men spanade ut då och då. Verkligen överraskande och trevligt att se kunder där ute trots det ihärdiga regnandet. Trädgårdsmänniskor är ett ihärdigt släkte!

Bl.a. har jag idag sålt Delosperma basuticum som är en invandrare från Sydafrika. De bländande, gula blommorna lyser som små solar när  vädret är vackert. Placeras väldränerat i soligt läge.










Pulsatilla vernalis, mosippor, har jag också sålt. De blommar tidigt på våren och plantorna jag sålde är treårsplantor så de kommer att blomma nästa vår. Behöver ett väldränerat läge!


Trifolium repens 'Purpurascens Quadrifolium' fick också ett annat hem. Det är en underbar klöver som verkligen pryder sin plats i en stenläggning eller stenparti. I soligt läge blir den riktigt mörk. Det är lite svårt att tro att denna skönhet faktiskt är av samma art som gräsmatteklövern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar