Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 14 juni 2011

En ganska söt kombination i blomlådan av zink, tycker jag. Surfinia, grusnejlika och silvernjurvinda. Man ser inte mycket av silvernjurvindan på bilden men lite senare kommer den att välla ner över kanten som ett silverfärgat vattenfall. Jag använder mig flitigt av den varje sommar. Den har förmåga att, förutom att vara vacker, lyfta fram andra växter.















Här en bild på hur det ser ut vid ingången till Torvan. Det är en klar förbättring av hur det såg ut förra året. Då fanns bara grästorvan. Egentligen var det väl kanske en passande entré till Torvan Trädgård... men trist.
Skylten har Torvan Trädgårds alldeles egen smed, Per Johannesson från Kullagården, tillverkat. Han är duktig, Pelle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar