Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 21 september 2012

Priset på vatten i Finistère!

Jag har läst Priset på vatten i Finistère av Bodil Malmsten och den var fantastisk! Antagligen har ni väl alla läst den och så klart att ni alla vet detta redan. Men inte jag, jag visste inte! Om det nu är någon som läser detta och ännu inte har hittat boken, leta genast upp den!

Den handlar om mycket denna bok och inte minst handlar den om en trädgårds och växters läkande förmåga, tror jag, tycker jag. Ett kåseri om livet och känslor och om människor, om vad det är att vara människa. Djupt? Tja, på sätt och vis men också väldigt lättsamt och dråpligt om oss och våra styrkor och tillkortakommanden. Stundtals skrattade jag så att det var pinsamt! Varning! Läs den inte på tåget! Det hade i varje fall inte jag kunnat!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar