Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 20 juli 2011

Trädgårdsamatörernas riksmöte 2011

Så är jag tillbaka i Tullinge efter en härlig trädgårdshelg i Östersund med omnejd. De har fina trädgårdar där uppe i norr! Mycket har jag sett och mycket har jag handlat. En hel plantback och lite till, fick följa med hem. Jag sålde ju växter också så det blir ett slags byte. Bytt är bytt och kommer aldrig mer igen!

Jag tyckte denna skylt var kul och lite exotisk. Skoteråkning hör inte till min vardag precis.







En vacker plats som vi passerade med vår utflyktsbuss. Hela fredagen och lördagen ägnades åt att se  trädgårdar.


Ett utropstecken i en av trädgårdarna.


En snygg kombination vid en husvägg.


En verkligt vacker kryddgård.

Denna Helleborus, julros, skulle jag gärna vilja ha. Tyvärr vet jag inte vilken art det är. På namnlappen som trädgårdsägaren hade kvar stod bara Helleborus. Vet ni?


Denna Gentiana hexaphylla skulle jag också gärna ha. Den har en otroligt häftig teckning!


Nedan, en av de växter jag köpte. Detta är en Cacalia. Exakt vilken art vet inte säljaren
Larz Danielsson. Men det gör ingenting alls! Vilken skönhet!





2 kommentarer:

  1. Jättefina bilder Pia! Ser ut som att ni hade det riktigt roligt uppe i norr.

    Inväntar mer information av min arbetskollega som också var med på riksmötet.

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen! Påfyllning av trädgårdslust och energi av allt man sett och inte minst av alla trevliga människor man mött under helgen. Nästa år måste du hänga med!

    SvaraRadera