Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 2 juli 2011

Fåglar vill bada!

 Våra fåglar badar ofta! Och det hörs lång väg när de gör det. Det plaskar ordentligt och man kan verkligen märka att det är skönt och trevligt, särskilt när det har varit torrt väderläge under några dagar.
Många lägger märke till ett av de privata fågelbad jag har i trädgården. Egentligen är det inte ett fågelbad utan ett fat man ska ha under stuprännan. Jag har beställt ett antal och det kan nog hända att det kommer att finnas fågelbad att köpa här i Torvan Trädgård redan till nästa helg.               
Fågelbad i betong är fina i alla möjliga sammanhang. De ska vara funktionella så att fåglarna vill använda dem men de kan ju också placeras estetiskt så att inte bara fåglarna får njuta.


Bilderna föreställer några av Torvans fågelbad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar