Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 8 juli 2011

Liten tripp till Österlen

Jag har varit på en liten semestertripp till Österlen tillsammans med man och hund. Vi bodde på det otroligt fina Karnelunds i Gislöv som  faktiskt också har ett rum för resenärer med hund.
Karnelunds drivs av Jan och Peter som är två killar som verkligen vet att ta hand om sina gäster. Man känner sig mycket välkommen och omhändertagen.

 
Vi bodde i rummet mot den lilla gården och satt på kvällarna vid bordet närmast fönstret till vårt rum som syns på bilden. Fönstret var öppet och innanför satt vår Jack Russell Iza och tittade på oss. Vi hade trevligt alla tre.
                                                       








Maten på Karnelunds är mycket bra! Två av tre kvällar åt vi middag där eftersom köket verkligen är utmärkt! Man bör boka bord innan eftersom det oftast verkar vara fullt.








Ovan, två av rosorna som växte i Karnelunds trädgård. Tyvärr har jag inte namn på dem och jag vill inte gissa.



På Österlen finns mycket att se för trädgårds- och växtintresserade. I Kivik finns Ulriksdals Trädgård. Där kan man hitta många kul träd och buskar som behöver ett nytt hem.

Och i visningsträdgården står ett fint, nästan tio år gammalt exemplar av Judasträdet, Cercis canadensis 'Forest Pansy'. Åh, vad jag önskar att mitt Judasträd ska bli lika stort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar