Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 13 juli 2011

Sällskapet TrädgårdsAmatörernas riksmöte

I morgon åker jag, tillsammans med en kompis, upp till Östersund där vi ska delta i trädgårdsamatörernas riksmöte. Riksmöte låter inte så kul, eller hur? Men det är det! Fantastiskt roligt! Det är bara växter, trädgårdar och trevlig samvaro med andra trädgårdsamatörer hela långa helgen och man kommer tillbaka hem fylld av trevliga upplevelser och nya kunskaper.

Heuchera 'Southern Comfort' är en av växterna som ska säljas.
Idag har jag packat bilen full av växter som jag tänker sälja på växtmarknaden på söndag. Dessutom har dagen varit fylld av vattningsbestyr. Om det blir riktigt varmt under helgen, har mannen i huset lovat att vattna.
Den här helgen är Torvan stängd. Jag är på äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar