Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 27 juli 2011

Planering för nästa år!

Igår plockade jag bland mina försäljningsplantor. Jag tog bort några som såg lite trista ut och lade till en hel del. Bland annat stod jag och funderade över om jag skulle ta bort vitsippskrukorna. Där fanns fortfarande någon med grönt i men de flesta var tomma, ovan jord alltså. Krukorna var sprängfyllda med vitsippsrötter. De måste få större krukor.

Innehållet i krukorna

På förmiddagen igår skickade jag iväg en ny beställning på vitsippor. Anemone nemorosa 'Blue Eyes', 'Atley' och ´Pink Delight' behöver jag påfyllning av.

Anemone nemorosa 'Blue Eyes'.
Det är snart slut på juli och vi har bara en sommarmånad kvar att njuta av. Men förberedelserna inför nästa vår har redan startat. Idag ska jag bland annat skola om Anemone narcissiflora som jag sådde hösten för två år sedan. På sätt och vis har jag faktiskt börjat att drömma om nästa års blomning.

Anemone narcissiflora



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar