Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 24 juli 2011

Den här skylten hängde i en trädgård nära Östersund. Jag fotograferade den genast eftersom jag tyckte att den hade en så trösterik text.


 Igår städade jag lite i mitt plantförråd. Det behövs! Jag hittade flera plantor av Hostorna 'June' och 'Cherry Berry' som jag trodde att jag hade sålt slut på.

Väderleksrapporterna har lovat regn gång på gång men här har det kommit väldigt lite. Igår kväll började det faktiskt till slut att regna och om vi har tur kommer det lite till idag. Annars blir det mer städning idag.

Hosta 'Cherry Berry'. Lägg märke till de röda blomstjälkarna.

Hosta 'June'

Bland plantorna hittade jag också Clematis koreana var. 'Lutea' som jag sådde för två år sedan. De har växt långsamt men nu är det faktiskt säljbara plantor även om de är små.


I en av riksmötets visningsträdgårdar såg vi denna Clematis koreana var. 'Lutea'. En av mina kompisar bestämde sig genast för att hon skulle plantera en sådan mot sin egen husvägg. Det måste bli extra fint eftersom hennes hus är gult.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar