Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 12 oktober 2012

Växtstöd och arbete i trädgården



Snart är det dags att låta trädgården vila men än finns det en hel del att pyssla med här på Torvan. Jag har fortfarande en del lökar att gräva ner men snart är det jobbet avklarat. Sedan ska jag skydda stammar mot rådjur och hare. Under vintertid har jag större förståelse för att dessa eländiga skadedjur kommer in i trädgården för att äta. Då är det en överlevnadsfråga. Jag avskyr det och jag blir arg och tokig när det händer, men jag förstår det.

Klematistorn, 240 cm eller 200 cm högt
 
Men hösten är också den period när man har möjlighet att planera nytt och bygga nytt i trädgården. Det är härligt att kunna sätta ner de där växtstöden som saknats under växtsäsongen. Tänk i vår när växtkraften sätter fart igen och stöden står där redan från början! Härligt!

Jag har sålt en del växtstöd även efter att Torvan har stängt för säsongen. Det är helt ok att kontakta mig om ni vill köpa stöd. Jag har många fina växtstöd kvar i lagret och än finns det tid att jobba i trädgården! Titta gärna in på Torvans hemsida för att se priserna.

www.torvan.nu

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar