Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 5 oktober 2012

Rätt åt mig!


Detta var vad som mötte mig imorse när jag kom ut! Min magnolia är nu aväten för andra gången! Det är väl antagligen rätt åt mig eftersom jag var så stöddig och gav er andra rådet att köpa blodmjöl.
Kanske man skulle göra som norrmannen gjorde...


Det är lika bra att jag fortsätter på misslyckandets stig. Denna påsen satte jag upp i somras som en förklaring till varför partiet inte var så snyggt. Riktigt fult faktiskt, lite ogräs fanns där och plantorna... näe, ingen idé att dryfta detta mer.

Påsen sitter där fortfarande. Ingen ny blötbädd än och nu kommer jag inte hinna innan snön kommer.


Men titta här vad som står i trädgården! Visst är jag en skicklig odlare!

Nej då, det är bara fusk, en palm inköpt på IKEA. Den ska planteras om idag och sedan ska den bo i vardagsrummet. Så var det med det!

 

2 kommentarer:

  1. Va tråkigt med Magnolian:-(
    Projekt som inte hinns har vi nog alla.....själv skulle jag rensa en ganska stor bergshäll för ogräs och sly. Det var mitt prio ett när jag planerade trädgårdsåret i mars.....det blev inget alls med det, andra projekt kom emellan:-)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Tack för de tröstande orden Nora! Skönt att höra att andra inte heller alltid gör vad de planerat. Jag kan nu berätta, men bara för dig, att jag inte planterat om palmen idag som det var tänkt MEN jag har krukat upp en massa hundtandsliljor, alltid något!

    Ha en riktigt trevlig helg du också och strunta i den där berghällen. Den kan vänta lite till.

    SvaraRadera