Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 18 juli 2012

Kullagårdens smide och liljor



Det har tagit tid för piprankan att bli någorlunda stor men i år har den äntligen satt fart. Den klänger på en spaljé som jag själv har ritat och Per på Kullagårdens Svets & Smide har tillverkat. Jag är inte något vidare duktig på att rita skalenligt och korrekt men Pelle är desto duktigare på att fixa till det som jag kanske har missat. "Snälla Pia, så här kan det inte se ut! Detta fungerar inte! Det måste sitta ett stag här också för annars håller det inte ihop". Pelle är bäst!











Liljorna är på väg att slå ut. Denna Lilium 'Spring Pink" har jag visat närbild på tidigare och den är tidigare än de andra som jag har sålt. Nu väntar jag otåligt på de andra som står i knopp. Till helgen kommer jag nog att ha liljor till försäljning som är utslagna. Det ser jag fram emot eftersom det är några sorter som jag inte har sett tidigare. Det ska bli spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar