Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 22 juli 2012

Högsommar

I veckan som kommer så ska jag göra ett nytt tråg. Och idag har jag förnyat två av mina gamla.

Det var verkligen dags för en del av växterna hade blivit alldeles för stora. Nu är det fint igen och jag är så nöjd med mig själv. Jag har tänkt ett helt år att jag ska fixa till de där trågen, antagligen är det just detta att jag nu ska göra ett nytt, som fick mig att göra slag i saken.

Det är så roligt med att försöka att få proportionerna på växterna att passa ihop. Det ska ju vara ett miniatyrlandskap, ett dockskåp för växter.

Några bilder på trågen blir det inte idag. Kanske en annan dag.



Nu är det verkligen högsommar. Lite vemodigt är det faktiskt att upptäcka att sammetshortensian Hydrangea aspera sargentiana, står i knopp


att funkiorna fått blommor


och att några Phlox paniculatahybrider, höstflox, så smått har börjat att slå ut. Underbart men samtidigt lite dystert. Sommaren springer så fort förbi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar