Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 16 april 2013

Mer om trädgårdsmässan

Att få frossa i olika företags erbjudanden av växter och annat som man behöver till trädgårdsbestyren, har man inte så stor möjlighet till som liten egenföretagare och utställare på en mässa. Man får vara nöjd med om man får avlösning så att man kan hinna få lite lunch och få sitta ner i avskildhet en liten stund. När man som jag har varit med om 10 års trädgårdsmässor så har man väl kanske sett det mesta förr men det finns några som jag absolut vill hälsa på. Annika på Trädgårdsfröet måste jag titta in till. Vi samarbetar en hel del och vi vill ju jämföra erfarenheter och intryck under mässan så vi försöker att hälsa på hos varandra några gånger per mässa.


Sedan är det självklart  Jürgen Peters plantskola som jag alltid hälsar på hos. De har deltagit i Nordiska Trädgårdar under många år och jag hoppas verkligen att de fortsätter att komma för dels är de oerhört trevliga men de har ju också många väldigt roliga plantor.


Här står Jürgen Peters och hans son bland sina kuliga plantor. Det var trevligt att träffa och prata lite med herr Jürgen också. Han brukar annars stanna hemma. Far och son visade sig vara exakt lika trevliga båda två!

Till hösten ska trädgårdsamatörerna i Stockholm åka till Tyskland och då ska vi hälsa på i plantskolan. Till er som inte kan följa med ger jag här en länk, för man kan handla över nätet från Jürgen Peters.

http://www.alpine-peters.de/schwedisch/index.html


 
 
Därute smälter snön i raketfart! Underbart!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar