Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 21 april 2012

Pelargonutställning i Gamla Orangeriet

Jag gjorde en liten utflykt till Bergianska Trädgården idag. Jag såg pelargonutställningen i Gamla Orangeriet och den var faktiskt underbar! Jag är inte så väldigt road av pelargoner, eller rättare sagt, jag har inte tidigare varit så road av dem. Jag undrar om inte det kommer att ändra sig nu. Vilka fantastiska pelargoner det finns! De kan ha ett så skiftande utseende att det faktiskt inte är självklart att man ska känna igen dem som just pelargoner.


Pelargonium x glauciifolium


Pelargonium bowkeri, franspelargon


Pelargonium grandiflorum, storblommig pelargon.


Pelargonium oblongatum, har en avlång rotknöl.


Pelargonium tricolor

Det fanns dessutom spännande pelargoner att handla och fyra stycken fick följa med mig hem. Sedan avslutades utflykten, med en god kopp kaffe och en smaskig rabarberkaka, i kaféet i Gamla Orangeriet. 

Ni som ännu inte sett utställningen, och bor i närheten, passa på att besöka den, tycker pia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar