Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 2 november 2011

Minnesförlust!


Det är så märkligt! I eftermiddag har jag varit ute och njutit av lite trädgårdsarbete. Och av vädret... faktiskt! Det har varit en väldigt mörk dag. Inte en solglimt i sikte, molnen har legat lågt. Ibland hade jag nästan en känsla av att befinna mig inuti ett moln, mörkt och lite disigt var det. Men som sagt, jag njöt ändå av det milda vädret. 10 grader varmt, det kan man inte klaga på. Jag gick in strax efter fyra och då hade skymningen lagt sig. Klockan fem var det alldeles mörkt.


Ikväll har jag letat bland mina bilder som förberedelse inför en föreläsning jag ska ha, och jag inser att jag har glömt! Jag har glömt hur underbart det var i somras!


Och det kanske är tur det. Det är nog faktiskt tur att vi drabbas av partiell minnesförlust, för hur ska vi annars stå ut med att vänta ända till våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar