Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 20 november 2011

Julmarknad och första adventshelgen



Bilder på julmarknaden i Salzburg förra året.

Nästa lördag klockan 10-15 är det julmarknad i Tullinge centrum och idag har jag börjat att förbereda inför den. Det är ganska mycket jobb innan man kan sätta upp sitt lilla marknadsbord. Man bör planera för hur det ska se ut när allt är uppställt och färdigt. Annars tar det väldigt lång tid att ställa upp grejerna på marknadsdagens morgon. Då får man verkligen förbereda sig på att stiga upp i ottan.

Äppelhjärtan ska få följa med till julmarknaden.
Sedan ska ju kanske en del smått och gott tillverkas men sådant går inte att börja med sista veckan. Det måste vara klart sedan tidigare. Och så är det ju prismärkning. Det är också sådant som tar mycket längre tid än man tänker sig.

När alla förberedelser är klara är det bara det roligaste kvar. Att vara med på marknad är bland det roligaste jag vet! Man träffar alltid så glada och positiva människor! Till och med förra året, då det var 10 grader kallt och jag var tvungen att stå på en matta av säckväv för att fötterna inte skulle bli till isbitar, var alla så glada och positiva.


Inte påskägg och inte sommarägg. Nu är det julägg, faktiskt!
Det kommer nog inte att vara så vackert vitt i år som förra året. Då hade vi verkligen massor av snö. Men vem bryr sig om snö! Julstämning skapar vi själva! Jag måste tillstå att jag är ytterst tacksam för att vi inte har någon snö än!


Hoppas att vi ses nästa lördag! Välkomna!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du kommer att få in en massa pionstöd till nästa säsong ! ; )
    Vi syns på julmarknaden !

    SvaraRadera
  2. Klart att jag kommer att ha många pionstöd i vår. Redan beställt!
    Jättekul att du kommer imorgon, Anki!

    SvaraRadera