Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 28 november 2011

Julmarknad i blåst


Det blåste ordentligt i lördags men inte så hårt att det inte fungerade. Flera av de små sockertopps-granarna välte några gånger men annars stod allt kvar på och runt mitt julmarknadsbord.


 Kunderna handlade mycket pynt till hemmet även om affärerna klarades av ganska snabbt i blåsten. Trots att det var många plusgrader ute gjorde snålblåsten att vi frös.

Amaryllis 'Alfresco', en liten vit dubbel amaryllis, hade strykande åtgång. Inte så konstigt eftersom den verkligen är underbar. Amaryllis 'Benfica' tog slut. Det är en otroligt elegant mörkt, mörkt röd amaryllis. Mina två favoriter!







De mossnurrade hyacinterna var populära.

Nu är det vardag igen men adventstid är speciell. Nu ska vi ha myskvällar med tända ljus ända fram till jul. Det gäller att försöka njuta och att inte drabbas av den stora julstressen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar