Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 1 september 2020

VÄXTMARKNAD I TULLINGE PÅ SÖNDAG! MISSA INTE DETTA!


 För någon vecka sedan tog vi en tur till Skåne och det blev vår enda semesterresa i sommar. De två första dagarna hade vi över 30 grader varmt och det var lite tufft att göra utflykter men vi åkte i alla fall till Skrylles nationalreservat och promenerade, i sakta mak, i skogen med hunden. 

Senare sjönk temperaturen och det blev skönare. Jag gillar inte när det blir för varmt men jag gillar inte när det blir för kallt heller! En tidig morgon förra veckan var det fem grader och helt plötsligt hade hösten kommit. Det gillar jag inte heller! Alltså att hösten har kommit! Det är egentligen inget fel på hösten som årstid, jag gillar hösten, men den eländiga vintern som kommer efter och som är så lååång, den gillar jag inte! Nåja, låt oss njuta sensommar och höst nu först!

Jag har fått hem de vårblommande lökarna! Det är bra för då hinner jag packa i lugn och ro innan jag har öppet på Torvan på lördag den 5 sept. (jisses, september!) och på söndagen ska jag stå med, bland annat, mina vårblommande lökar på växtmarknaden här i Tullinge. Det kommer att vara coronasäkerhet med stort avstånd mellan säljarna och vi har fyra timmar på oss så det behöver aldrig bli någon trängsel! 

Ni kan bara inte missa detta tillfälle! 

Här kommer Ann-Christine Holmgrens inbjudan till er:

VÄXTMARKNAD IRL 6 september kl. 11-15
Välkomna till Trädgårdsamatörernas höstmarknad som i år äger rum i min trädgård på Falks backe 3 i Tullinge. Det kommer att vara ett dussin säljare bland annat Torvan och Trädgårdsfröet men även många andra med ett intressant utbud av perenner träd och buskar.
Det finns några p-platser utefter Falks backe men om det är fullt så finns det en stor infartsparkering vid centrum, ca 400 m bort. I centrum finns också ett väldigt bra café där man kan köpa fika eller lunch.
Vi kommer att hålla koll så att det inte kommer för många besökare samtidigt men alla måste hjälpas åt att hålla avstånden.
Varmt välkomna till Karlagården den 6 september!


VÄLKOMNA TILL TORVAN PÅ 
LÖRDAG 5/9 KL. 11-14

&

Sällskapet Trädgårdsamatörernas 
VÄXTMARKNAD
SÖNDAG 6/9 KL. 11-15

på Falks Backe 3 i Tullinge



Hundtandslilja, Erythronium 'White Beauty' och mycket annat kommer att finnas på mina försäljningsbord!

Här är en liten del av vad som kommer att finnas:



















VÄLKOMNA TILL TORVAN PÅ 
LÖRDAG 5/9 KL. 11-14

&

Sällskapet Trädgårdsamatörernas 
VÄXTMARKNAD
SÖNDAG 6/9 KL. 11-15
på Falks Backe 3 i Tullinge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar