Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 18 september 2020

Kanske sista öppetdagen för säsongen!

Imorgon lördagen den 19 september är Torvan öppen och det finns mycket trevligt fortfarande på försäljningsborden! Massor av fantastisk vår- och försommarblomning i form av lökar och knölar finns här och till höstkrukorna finns de underbara alunrötterna!


Heuchera 'Black Pearl', en underbar kontrast med svarta blanka blad, i rabatt och höstkruka. Bredvid, den lilla alunroten Heuchera LITTLE CUTIE 'Blondie' med sina gula blommor.


Om vädret blir bra nästa lördag kanske jag har öppet då också, men inte om prognosen visar regn och rusk. I så fall blir denna lördag den sista öppetdagen för denna säsong. 


Crocus chrysanthus 'Cream Beauty' är en otroligt söt krokus. De lyser som små ljust gula solar och lockar de nyvakna bina i vårsolen.




Narcissus 'Angel's Breath' 
blev det sen leverans på, men nu finns den här. Det är jag verkligen glad över för en ljuvligare liten narciss är det svårt att hitta!

VÄLKOMNA 
till Torvan på 
lördag 11-14

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar