Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

söndag 12 januari 2014

Den gröna ön

Jag ska åka till Irland med mina kompisar! Hänger ni med? Vi åker till den gröna ön den 10-17 maj och kommer att besöka utvalda privata trädgårdar, botaniska trädgårdar och specialplantskolor i och runt Dublin och Wicklowbergen. Igår bokade jag och kompisen som jag ska bo ihop med, flygbiljetter till Dublin så nu känns det nästan som om jag är på väg.


 Enkianthus campanulatus, klockbuske



Förutom de underbara trädgårds- natur- och växtupplevelserna så ska vi också njuta fint boende för vi ska bo på "fyrstjärniga Grand Hotel i Malahide som ligger vid havet och har ett fint SPA med pool, jacuzzi och bastu." Citatet är taget direkt från artikeln om resan i vår medlemstidning TA (TrädgårdsAmatören). Gå in på länken och kolla poolen! Nu måste jag köpa en ny baddräkt!

Grand Hotel, Malahide


Man behöver vara medlem i föreningen Sällskapet Trädgårdsamatörerna men det är ju lätt ordnat! Ännu en anledning att bli medlem om man nu skulle råka till att ännu inte vara det!

http://www.tradgardsamatorerna.nu/

Dröm om våren!

1 kommentar:

  1. Åh, va jag är sugen på detta! Tyvärr krockar det med vårt 17:e Maj-firande så jag måste fundera några gånger till vilket jag skall välja.....men bra sugen är jag!
    Kram!

    SvaraRadera