Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

torsdag 23 januari 2014

Corydalis, vitaminpiller i form av nunneört!

I tisdags köpte jag en bunt med långskaftade röda rosor till mig själv. De var så billiga att jag trodde att de skulle nicka på en gång men de står fortfarande raka och stolta i sin vas. Jag testade att fota dem men det blev inte bra. Det är för vintermörkt här inne, helt enkelt. Ni får tro mig på mitt ord, de är underbara!

Istället får ni två vitaminpiller i form av reprisbilder. Jag har suttit och inventerat de växter som jag kommer att erbjuda när våren kommer och jag vet nu att jag kommer att ha 16 sorter av corydalis.


Corydalis solida 'George Baker'




 
Corydalis solida 'Frodo'
                      Corydalis:           
                      Corydalis decipiens
                      Corydalis pumila
                      Corydalis subremota
                      Corydalis solida 'Beth Evans'
                      Corydalis solida 'Elrond'
                      Corydalis solida 'King Arthur'
                      Corydalis solida 'Lupus'
                      Corydalis solida 'Blushing Girl'
                      Corydalis solida 'Frodo'
                      Corydalis solida 'Opal Light'
                      Corydalis solida 'Twilight'
                      Corydalis solida 'White Knight'
                      Corydalis solida 'Gunite'
                      Corydalis solida 'Rivendell'
                      Corydalis solida 'Falls of Nimrodel'
                      Corydalis solida 'George Baker'                
En del av sorterna kommer jag bara att ha något enda exemplar av.


Här i Tullinge snöar det idag och av våren syns inget. Tur är att man kan drömma!


  

1 kommentar:

  1. Ljuvliga Corydalis - dem kan man inte få för många av!
    Kram!

    SvaraRadera