Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 30 december 2013

I väntan på det nya


Igår sken solen så härligt när jag gick ut. Äpplet och hyacinterna i träfatet på altanbordet var solbelysta och jag fick nästan lite vårkänslor. Dagen idag verkar bli lika vacker, så underbart!





När jag gick min runda i trädgården såg jag sån't som är härligt men även sån't som är lite trist.






Här hänger krukborsten på sin plats precis som det ska vara, men....





vad är det som ska hänga på den tomma kroken bredvid krukborsten? Jag fick tänka rätt länge innan jag insåg att det var det gamla vanliga, det som jag alltid slarvar bort, en av de där små planteringsspadarna som alltid liksom bara försvinner. Mycket märkligt! Den ligger någonstans i trädgården men man vet aldrig, kanske kan jag hitta den innan snön kommer.



När natten faller, så ser det så fint ut med ljusslingorna i gullregnet men på dagen ser det allt lite trist ut även om solen skiner.






En gammal marschall som brunnit ut och som samlat regnvatten i marschallskålen, ser heller inte så festligt ut. Men snart, imorgon, tänder vi fler och då blir det festligt igen.






Imorgon går vi mot ett Gott, underbart och Nytt År tillmötes, ett år fyllt av trevligheter!



3 kommentarer:

  1. Så vakkert med solbelyst eple og svibler:)
    Ønsker deg et riktig godt og spennende nytt hageår i 2014!

    SvaraRadera
  2. Tack Gerd Ellen! Jag önskar dig detsamma!

    SvaraRadera
  3. Små spadar är svåra att hålla reda på. De och sekatörerna har en tendens att försvinna för att dyka upp på de märkligaste platser:-)
    Gott slut!
    Kram Nora

    SvaraRadera