Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 16 december 2013

Förberedelser

Helgen försvann fort! Mycket skulle hinnas med! Köttbullarna är rullade och pressyltan och rullsyltan är klara. Det är trevligt att syltorna är färdiga för det tar tid att göra dem och de måste göras! Vi har nog alla sådant som måste göras till jul men det gäller att ha balans mellan de där måstena och det där man kan hoppa över, om det kniper. Det gäller ju att inte vara helt utsliten när julen väl kommer.


 
 
I år överväger jag allvarligt att hoppa över pepparkakshuset och det gjorde jag faktiskt förra året också. Detta är 2011 års pepparkakshus.


Jag tycker att årets adventstid är bra mycket trevligare än förra årets, åtminstone om man tänker på hur det ser ut där ute.




Den här synen mötte mig när jag öppnade altandörren förra året vid de här tiden. Ja, jag veeet att många tycker om snö men jag gör det inte! En grön vinter med temperaturer där ute mellan -5 till +5 eller varmare, det är vad jag önskar mig i julklapp! En sådan där engelsk vinter, skulle vara trevligt!




Har ni julpyntat än? Här hemma försvinner tomtarna undan för undan. När barnen var små var hemmet fyllt av tomtar och annat klassiskt pynt. Nu är det mest blommor och andra växter som står för pyntet. Det behöver inte vara dyra inköpta växter som pryder hemmet.




I Zetas butik har de hängt upp lavklädda grenar i taket.
Snyggt tycker jag!


 

1 kommentar:

  1. En grön vinter vill jag också ha:-) Vet att många vill ha snö nu, men jag jublar för varje dag som går utan snö. Och om bara några dagar vänder det och vi går mot ljusare tider!
    Kram!

    SvaraRadera