Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

lördag 17 november 2012

Karin Berglund

Idag lyssnade vi trädgårdsamatörer i Stockholm på Karin Berglund och sedan klev vi ut i höstmörkret betydligt gladare än när vi klev in i möteslokalen!


Hon var fantastisk! Hon är fantastisk! Hon kåserade bland annat om växters dofter, om olika typer av trädgårdar och om om att mångfald är härligt. Hon berättade om sina funderingar över varför det är helt okej med rosa plastflamingor och bjärt målade trädgårdstomtar i vissa trädgårdar, men inte i andra, och det kan man ju verkligen fundera över!



Alla som får möjlighet att lyssna på Karin är lyckligt lottade. Karin pratar om trädgård, växter och livet, så att man blir glad. Man behöver inte kunna växters botaniska namn för att njuta, men det gör inget om man kan dem. Hon pratar för alla!

Jag tycker absolut att man ska köpa Karins böcker för hon skriver som man talar.



Jag hade inte med mig kameran men hon berättade en lustig historia om en man som fastnade i en Rosa helenae 'Axel Olsen'. Nog kände jag igen mig alltid. Jag stoppar alltså in bilder på min egen helenaeros. Det är inte Axel Olsen utan Rosa helenae 'Hybrida' men det får duga.


Ni trädgårdsamatörer i Stockholm som inte kunde komma, stackars er! Ni missade en härlig eftermiddag!

2 kommentarer:

  1. Jag kunde tyvärr inte närvara på Karins föredrag, men instämmer i att hon är en fantastisk berättare. Hon höll föredrag när jag var med på Riksförbundet Svensk trädgårds resa till Estland för två år sedan och höll ett underbart föredrag.

    Själv njöt jag i fulla drag i torsdags kväll när du höll föredrag hos STA. Du är en fantastisk berättare du också, Pia. Skall bli kul att lyssna till fortsättningen nästa vecka!

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Du är ju hur gullig som helst Nora! Stort tack, det värmer verkligen i höstmörkret att få en sån kommentar! Vi ses på torsdag!

    SvaraRadera