Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

måndag 5 november 2012

Jul och vår under samma dag


Idag har jag funderat över om jag ska delta i någon julmarknad eller ej i år. Det kanske känns lite tidigt att tänka julmarknad redan nu i början av november men faktum är att om man ska vara med, så måste detta planeras i tid. Bilderna är från mina marknadsbord tidigare år.



Det är faktiskt lite mysigt att tänka julprydnader i form av ljus, blommor och grönt en dag som denna. Jag var ute i trädgården en timme i morse och det är otroligt dystert där ute just nu... och blött. Nog behöver man  lite inspiration och färg alltid.

Men vet ni vad jag gjorde där ute i regnet! Det är inte klokt och jag skäms för att erkänna det, jag grävde ner de där krokusarna som borde ha planterats för länge sedan. Så, nu vet ni det! En sölkorv och latmask, det är jag det!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar