Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 8 augusti 2012

Nedräkning

Nu är det bara två dagar kvar innan evenemanget Tusen Trädgårdar och jag har varit ute och rensat och fixat i sex timmar idag. Alldeles nyss kom en störtskur och åskan mullrar, det var absolut läge att gå in en stund. Tyvärr kommer det här vädret att hålla i sig resten av dagen, åtminstone enligt smhi, så det blir kanske inget mer därute idag. Det blir två intensiva dagar innan jag öppnar Torvan kl. 10 på lördag.


Sammetshortensian är just nu fantastisk! Konstigt att en så robust planta kan ha ett så ljuvt utseende. Sammetshortensian på bilden ovan är fotad på en plantskola i Österrike, men jag lovar er att Torvans planta är ännu finare.

Om någon känner sig frestad så finns det några krukor med sammetshortensia till försäljning.

Det åskar fortfarande och det häller ner därute. Det är verkligen skönt att sitta inomhus just nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar