Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 7 augusti 2012

Äventyr i Alperna

I söndags kväll kom jag och min man hem från en tur till Österrikiska Alperna. Vi åkte och tittade på den gigantiska glaciären vid Grossglockner, det högsta berget i Österrike. Det var en fantastisk upplevelse! Det handlade inte om någon bergsbestigning med rep runt midjan utan en biltur ända upp till 2368 m över havet till en utkikspunkt. På bilderna nedan ser ni vad vi såg. Men bilder kan aldrig spegla upplevelsen! Det var en helt otrolig känsla att stå där och titta!


 

Det fanns trappor så att man kunde gå ner till glaciären men det kändes inte så lockande. 


Skylten fick oss att spana länge efter murmeldjur. Faktum är att vi slutligen såg något röra sig långt, långt nedanför oss och med ett ordentligt teleobjektiv kunde murmeldjuret fångas på bild, tyvärr inte med min kamera. Nog försökte jag alltid men bilden blev så oskarp så bildbeviset är ytterst tvivelaktigt. Ni får nöja er med skylten. 




Jag är en sådan där som började samla vackra stenar, kottar och pinnar när jag var barn och det har jag fortsatt med. Jag tycker det är så roligt att titta nära! När jag stötte på denna automat som ju är för barn, fick jag verkligen kämpa för att gå förbi. Man kan ju inte som mogen kvinna stoppa i peng efter peng för spänningen att få se vilken sten som trillar ner. Eller... tror ni att man skulle ha fått flera stenar för en euro? Nu ångrar jag att jag inte stoppade i en peng i alla fall!


Alpinväxternas toppfotograf har tagit dessa bilder. Jag är mycket nöjd över att ha få fota växter på hög höjd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar