Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

fredag 24 februari 2012

Förberedelser



Igår såg jag en fågel flyga runt denna lilla prydnadsholk. Jag tror faktiskt att den tog en titt inuti också. Inte vet jag om det är möjligt att boa i en sådan men man vet ju aldrig. Annars finns det faktiskt bättre holkar på tomten.

Det är trevligt att se att andra också planerar för bättre tider. Mycket snö har smält men vi har ganska halt på tomten eftersom vi har isgata både här och där.



Tyvärr är inte det här växthuset vårt. Det hade varit trevligt om det hade varit det! Det är vackert och det är mycket större än vårt. Nåja, drömma kan man ju. Detta växthus står i Wijs Trädgårdar.

På måndag ska jag städa vårt eget lilla växthus. Det är 10 kvadratmeter stort och väggarna består av 10 mm tjock kanalplast. Inte lika vackert som det ovan men jag är väldigt glad för det ändå. Fast jag skulle bra gärna vilja att det var minst tredubbelt så stort!

Varje höst tänker jag att jag ska städa det innan vintern kommer men hur det nu kommer sig... så hinner jag aldrig. Det städas alltid vecka 9 istället. Efter det tar det inte många veckor förrän det är fullt. Det skulle ha varit trevligt med ett litet bord och en stol att sitta vid och dricka sitt kaffe. Jag dricker mitt kaffe sittandes på en grön trädgårdspall istället. Det går bra det med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar