Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 26 oktober 2011

Längtan

Anemone nemorosa, dubbla vitsippor
Igår flyttade jag krukor. Sorterande dem och flyttade dem för vinterförvaring. Det där med vinterförvaring kan vara riktigt knepigt. Det gäller att de placeras så att det inte blir allför blött och sunkigt i krukorna för då ruttnar rotsystem och knölar och när våren kommer så är krukorna tomma.
Ingen vårblomning då inte.

Sanguinaria canadensis 'Multiplex', blodört, blommar kort men underbart som kritvita näckrosor i rabatten.
Anemone narcissiflora
Soldanella montana





Haquetia epipactis 'Thor', variegerad gullflocka, blommar mycket tidigt. En fantastisk vårprimör!

Delosperma basuticum, en stenpartiväxt
från sydafrika med god härdighet

Bilderna i detta inlägg föreställer en del av de växter i krukor som jag flyttade på igår. Många krukor återstår att sortera fortfarande och i helgen ska jag kruka upp fler frösådder och delningar. Det ska bli fint väder i helgen som följer. Soligt och milt ska det bli.
Underbart! Hoppas att prognosen håller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar