Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

onsdag 23 april 2014

Kista Trädgårdsmässa

Imorgon startar Kista trädgårdsmässa och Torvan och Kullagården kommer att vara där. I monter A:35 står vi och vi kommer att erbjuda en massa växtstöd och också en hel del kul växter. Montern är lika stor, eller om ni så vill, lika liten som den vi hade på Stockholmsmässan Nordiska Trädgårdar.



Exempel på växter är dubbel blodört (Sanguinaria canadensis 'Multiplex'), fotblad, (Podophyllum 'Kaleidoskope'), en "hemlig" daglilja från Kina, irisar, en riktigt mörk krollilja. Lite av varje alltså.

Välkomna till monter A:35

2 kommentarer:

  1. Vad kul. Såg att ni skulle vara där men trodde det var ett skrivfel och att bara Kullagården skulle vara där.
    Jag ska dit på fredag med min syster i släptåg.

    SvaraRadera
  2. Så kul! Hoppas att vi ses då! Välkomna!

    SvaraRadera