Kul att du har hittat hit!

Hej och välkommen till Torvans blogg! Kul att du har hittat hit! Här kan du läsa om sådant som händer i Torvan Trädgård i Tullinge, nära Stockholm, och om mina gröna tankar.

Alla bilder är mina egna om inte annat anges. Motiven är från Torvan Trädgård eller andra härliga och inspirerande platser. Fråga om lov om du vill låna en bild!

Följ mig gärna också på instagram!

torvan_tradgard

/pia

tisdag 21 februari 2012

Skogens trädgård

För ett antal år sedan besökte jag Wijs Trädgårdar i Ockelbo. Det var helt oplanerat men eftersom jag befann mig i trakterna kunde jag inte motstå att titta in, trots att det var någon av de allra första dagarna i maj och de faktiskt inte hade öppnat för säsongen ännu.

Jag blev faktiskt lite besviken. Jag tror att man nog faktiskt ska åka dit lite senare, kanske vänta tills rosorna blommar.

Men allt var inte en besvikelse. Jag blev mycket imponerad av Ulf Nordfjells "Skogens Trädgård". Den var underbar! Vi var två som gick i denna långa, myckert vackert sammansatta, nästan sakrala trädgård. Säkert fick vi en starkare upplevelse än om det hade varit många människor som hade trängts med oss, som under högsäsong. Det var nog när allt kommer omkring, en perfekt tid att åka dit.


Jag har fått en idé som återkommer gång på gång. Jag tror att jag ska härma Ulf Nordfjells långa skogstjärnar. Jag ska be att min kompis Per Johannesson (Kullagårdens Svets och Smide) fixar en sådan åt mig. Han kan minsann göra mer än växtstöd. Pelle kan allt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar